Montag, 22. August 2011

Tweets zum Thema Schreiben (42)

Hier meine Tweets der vergangenen Woche über das Schreiben und verwandte Themen:
Zwei Arbeitsproben (aus meinem Lektorat)
RT : "Kunst und Technik des Erzählens" von Otto Kruse kostenlos & legal downloaden bit.ly/pbZLzk
How to write faster. - By Michael Agger - Slate Magazine -

Spoiling The Ending Makes For A Better Story
Same study, more extensive explanation: Spoiler alert: Spoilers don't ruin stories, after all:
"ein Lesespaß für alle, die klassische Shortstories mögen" über meine Kurz-#Krimis
Preview: Cover für meinen Thriller OHNE SKRUPEL in meinem neuen Krimi-Blog (z.Zt. noch Baustelle)
MT : Gene Roddenberry (born 80yrs ago today) wrote this letter defending the pilot episode of Star Trek: bit.ly/dIXJXr
Ein Mission-Statement für meine , nicht ganz dem aktuellen Trend entsprechend ;-)

MT : China's first microblog novel published, every post ends with a cliffhanger or an open-ended question bit.ly/r3xqxb
Mystery Writing is Murder: A Few Thoughts on Book Pricing http://t.co/dv87ybh
RT : Timothy Ferriss () signs with Amazon Publishing in Larry Kirshbaum's first big deal: mbist.ro/ohwqFz
RT : RT : [Only] 22% of Smartphone Owners Have Trouble Reading on the Small Screen
RT : Studien : Wachstum im deutschen Markt für E-Reader
"Once people converted to eBooks, they stayed converts." writes
The Book is Dead. Long Live the Book! http://t.co/Imd1clg
RT : Liste mit Buch-Leuten auf - bis dato 144 Leutchen. Tendenz steigend. ow.ly/1vUYUT
MT :...CamScanner on iPhone is a deeply LIFESAVING app and I would like to give the coders cake.
Washington Independent Review of Books » The E-Book Revolution: Reading and Writing in the Digital Age
RT : RT : How To Videos zu deinem ow.ly/67FLf
Neu in meinem Blog: Warum DRM dumm ist und Offenheit gut

RT : Some survey data on average advances from different publishers. brendahiatt.com/id2.html